Πέμπτη, 15 Αυγούστου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Παρασκευή, 10 Μαΐου 2024
Σχολές - Τμήματα   Επαγγέλματα και Προοπτικές   Εκπαιδευτικό Σύστημα   Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Διάφορα Θέματα   Επικαιρότητα   Άρθρα
ΕΚΠΑ: Πρόσφατα ευρήματα για τις γλωσσικές δεξιότητες στον αυτισμό σε μελέτη ερευνητών του Εργαστηρίου Ψυχογλωσσολογίας και Νευρογλωσσολογίας

Πρόσφατα ευρήματα για τις γλωσσικές δεξιότητες στον αυτισμό σε μελέτη ερευνητών του Εργαστηρίου Ψυχογλωσσολογίας και Νευρογλωσσολογίας

Το Εργαστήριο Ψυχογλωσσολογίας και Νευρογλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας διερευνά τις γλωσσικές δεξιότητες παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) καθώς και την επίδραση των επιτελικών λειτουργιών (για παράδειγμα, της εργαζόμενης μνήμης ή του ανασταλτικού ελέγχου) στις γλωσσικές τους επιδόσεις.

Σε πρόσφατη δημοσίευση ερευνητές του Εργαστηρίου Ψυχογλωσσολογίας και Νευρογλωσσολογίας μελέτησαν τη συντακτική ικανότητα και συγκεκριμένα την κατανόηση των αναφορικών προτάσεων σε παιδιά με ΔΑΦ σε σύγκριση με νευροτυπικά παιδιά αντίστοιχης χρονολογικής ηλικίας (Περιστέρη, Καμώνα & Βαρλοκώστα, 2023). Τα ευρήματά τους έδειξαν ότι η συντακτική επεξεργασία των παιδιών με ΔΑΦ ακολουθεί τυπική και όχι αποκλίνουσα αναπτυξιακή πορεία. Υποστηρίχθηκε ότι ορισμένες δυσκολίες που παρατηρήθηκαν στην κατανόηση αναφορικών προτάσεων δεν οφείλονται σε ελλείμματα των παιδιών με ΔΑΦ στη συντακτική επεξεργασία αυτή καθαυτή, αλλά στην επιλεκτική χρήση των επιτελικών τους πόρων, που φαίνεται να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στον τρόπο με τον οποίο επεξεργάζονται τις σύνθετες δομές. Τα πορίσματα της έρευνας μπορούν να συμβάλουν στη βελτίωση των μεθόδων που χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή στην κλινική πράξη, καθώς καταδεινύουν ότι η ενδυνάμωση των επιτελικών λειτουργιών των παιδιών με ΔΑΦ μπορεί να ενισχύσει και τις γλωσσικές τους δεξιοτήτες.

Η έρευνα έγινε στο πλαίσιο του ερευνητικού έργου «Γλωσσικές και γνωστικές στρατηγικές παρέμβασης στις γλωσσικές διαταραχές» (Language and Executive Function Intervention Strategies in Language Disorders – LEFIED), το οποίο υποστηρίχτηκε από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.) στο πλαίσιο της Δράσης «1η Προκήρυξη ερευνητικών έργων ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. για την ενίσχυση των μελών ΔΕΠ και Ερευνητών/τριών και την προμήθεια ερευνητικού εξοπλισμού μεγάλης αξίας» (Αριθμός Έργου: 2992, Ε.Υ.: Σπυριδούλα Βαρλοκώστα).

Πηγή: Foititikanea.gr 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 96 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Κυριακή, 11 Αυγούστου 2024
Επαναληπτικές Πανελλαδικές 2024 – ΕΠΑΛ: Τα εξεταστικά κέντρα
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Κυριακή, 11 Αυγούστου 2024
Τα σχολεία Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στα οποία θα λειτουργήσουν Τάξεις Υποδοχής
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Κυριακή, 11 Αυγούστου 2024
Πώς μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη (AI) να βελτιώσει την εκπαίδευση;
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Κυριακή, 11 Αυγούστου 2024
Το τελικό χρονοδιάγραμμα για Διορισμούς και Προσλήψεις Εκπαιδευτικών
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Κυριακή, 11 Αυγούστου 2024
Φυσική Αγωγή: Aυξάνονται οι ώρες σε δημοτικό και γυμνάσιο - Μπαίνει στο νηπιαγωγείο
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Παρασκευή, 9 Αυγούστου 2024
Προσλήψεις αναπληρωτών: Σήμερα η Πρόσκληση για υποβολή αιτήσεων
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 5 ημέρες
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης