Πέμπτη, 15 Αυγούστου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Παρασκευή, 24 Μαΐου 2024
Εκπαιδευτικό Σύστημα   Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Διάφορα Θέματα   Επικαιρότητα   Άρθρα
Εξετάσεις πρότυπων Γυμνασίων: «Ελλιπής η διατύπωση των ερωτήσεων»

Για απαξίωση της νοημοσύνης των μαθητών κάνει λόγο εκπαιδευτικός στην επιστολή της προς τη Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων.

Στην επιστολή που έλαβε και δημοσιεύει το alfavita.gr, ζητείται η τεκμηρίωση της επιστημονικότητας και της σκοπιμότητας του ερωτήματος 26 στην δοκιμασία για τα πρότυπα Γυμνάσια.

«Θεωρώ πως είναι άστοχο, ασαφές και δεν αξιολογεί ούτε καν αυτό που ονομάζουμε κοινή λογική», τονίζει η εκπαιδευτικός. 

Η εκπαιδευτικός τονίζει πως «τα Μαθηματικά είναι, διαυγής επιστήμη που στηρίζεται στην σαφήνεια της γλώσσας, την καθαρότητα της σκέψης και όχι σε σοφίσματα». 

Αναλυτικά

Προς

Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων

Αξιότιμοι Κύριοι/ες,

Παρακαλώ να τεκμηριώσετε την επιστημονικότητα και την σκοπιμότητα του ερωτήματος 26 στην δοκιμασία για τα πρότυπα Γυμνάσια, καθώς θεωρώ πως είναι άστοχο, ασαφές και δεν αξιολογεί ούτε καν αυτό που ονομάζουμε κοινή λογική. Διατύπωση ερωτήματος: Σήμερα είναι 18 Μαΐου. Σε 15 ημέρες πόσο του μήνα θα είναι; Απαντήσεις: Α=2, Β=4, Γ=1, Δ=33

Οι μαθητές που πιθανόν να απάντησαν το Δ, πιστεύετε πως δεν γνώριζαν ότι δεν υπάρχει μήνας με 33 μέρες; Στις απαντήσεις θα έπρεπε να αναγράφεται η ένδειξη του μήνα(2/6), διότι μιλάμε για ημερομηνίες και όχι για μεμονωμένους αριθμούς, ειδάλλως δεν ευσταθεί η εκφορά της ερώτησης. Αν μιλάμε με αριθμούς και όχι ημερομηνίες, στις οποίες αναγράφεται τόσο η ένδειξη της μέρας όσο και του μήνα, κάλλιστα ευσταθεί ως απάντηση και το 33.  Επιπλέον, έτσι όπως τέθηκε το ερώτημα πόσο του μήνα θα είναι, παραπέμπει στον ίδιο μήνα, τον Μάιο. 

Επομένως, η διατύπωση της ερώτησης δεν είναι ξεκάθαρη, είναι ελλιπής όσο και οι προτεινόμενες απαντήσεις.

Προβληματικό ήταν επίσης και το ερώτημα 32 στην δοκιμασία του 2023: Το διπλάσιο ενός αριθμού μειωμένο κατά το μισό του ισούται με 15. Ποια εξίσωση περιγράφει το πρόβλημα; 

Α. 2 • 𝑥 – χ/2 = 15  Β. 2 • 𝑥 − 𝑥 = 15  Γ. χ/2 = 15   Δ. 2 • (𝑥 – χ/2 ) = 15 
Η διαφορά μεταξύ της Α και Δ απάντησης είναι πολύ λεπτή, και έχει να κάνει με την πτώση της λέξης μειωμένο, εξαιρετικά δύσκολο για την αντίληψη των παιδιών της Στ΄ τάξης που πρώτη φορά έρχονται σε επαφή με τις εξισώσεις. Η διατύπωση θα έπρεπε να είναι ως εξής: Το διπλάσιο ενός αριθμού, μειωμένο κατά το μισό του αριθμού αυτού, ισούται με 15. Διαφορετικά θα μπορούσαμε να δεχτούμε και το 2χ-2χ/2=15 ως σωστό.

Τα Μαθηματικά είναι, κατά τη γνώμη μου, διαυγής επιστήμη που στηρίζεται στην σαφήνεια της γλώσσας, την καθαρότητα της σκέψης και όχι σε σοφίσματα. 

Με εκτίμηση,
Νταβελίδου Παρασκευή,
Εκπαιδευτικός

ΠΗΓΗ:www.alfavita.gr


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 82 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Κυριακή, 11 Αυγούστου 2024
Επαναληπτικές Πανελλαδικές 2024 – ΕΠΑΛ: Τα εξεταστικά κέντρα
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Κυριακή, 11 Αυγούστου 2024
Τα σχολεία Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στα οποία θα λειτουργήσουν Τάξεις Υποδοχής
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Κυριακή, 11 Αυγούστου 2024
Πώς μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη (AI) να βελτιώσει την εκπαίδευση;
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Κυριακή, 11 Αυγούστου 2024
Το τελικό χρονοδιάγραμμα για Διορισμούς και Προσλήψεις Εκπαιδευτικών
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Κυριακή, 11 Αυγούστου 2024
Φυσική Αγωγή: Aυξάνονται οι ώρες σε δημοτικό και γυμνάσιο - Μπαίνει στο νηπιαγωγείο
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 3 ημέρες
Παρασκευή, 9 Αυγούστου 2024
Προσλήψεις αναπληρωτών: Σήμερα η Πρόσκληση για υποβολή αιτήσεων
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 5 ημέρες
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης