ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ για το Δηµόσιο, δικηγόροι και ιατροί η
ελληνική παράδοση και µηχανικοί και οικονοµολόγοι για τον ιδιωτικό
τοµέα, να ποιες ήταν οι επιλογές των υποψηφίων στις τελευταίες
Πανελλαδικές Εξετάσεις. Οι προτιµήσεις των υποψηφίων για τα Πανεπιστήµια
και τα TEI φωτίζουν τον χάρτη των επιλογών σπουδών και βεβαίως των
επαγγελµατικών προτιµήσεων καθώς και τις αθέατεςαλλαγές που
συντελούνται. Είναι φανερόότι η αγωνίατης επαγγελµατικής αποκατάστασης
µέσα σ’ ένα περιβάλλον ολοένα και αυξανόµενης ανεργίας πρωτοστατεί στις
επιλογές σπουδών των νέων. Ονειρα, επιθυµίες, κλίσεις, δίνουν γρήγορα τη
θέση τους σε µια ρεαλιστική προσαρµογή στην οποία ο«µηχανοδηγός» είναι η
κατάσταση στην αγορά εργασίας, δηλαδή η επαγγελµατική προοπτική των
σπουδών.
Ωστόσο φέτοςιδιαίτερα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά,
σε ένα κοµβικό σηµείο των επιλογών των υποψηφίων θα βαρύνει η
οικονοµική κρίση και οι συνέπειές της. Ολα τα στοιχεία που έχουµε στη
διάθεσή µας φανερώνουν ότιένα µεγάλοτµήµα υποψηφίων φέτος περισσότερο
από άλλες φορές θα κάνει έναν ρεαλιστικό υπολογισµό και θα στραφεί σε
σχολές της περιοχής τους ακόµη κι αν αυτές δεν είναι της άµεσης
προτεραιότητάς τους. Στη στροφή αυτή δεν βαραίνουν µόνο τα οικονοµικά
προβλήµατα των οικογενειών αλλά και µια άλλη πλευρά της κρίσης, η οποία
δεν επιτρέπει να υπάρχουν πολλές προσδοκίες όσον αφορά την επένδυση
στις σπουδές. Κι ανµια φορά κιέναν καιρό η εκπαίδευση, το πανεπιστήµιο,
το πτυχίο προβάλλονταν σαν µιααδιάβροχη επένδυση,όπου η
οικογένειαδανείζονταν ήπουλούσε ό,τι είχε και δεν είχε για να σπουδάσει
το παιδί, σήµερα η ολοένα και αυξανόµενη ανεργία και η µείωσηκάθε
προσδοκίας για ξεπέρασµά της έχει κλονίσει τα πάντα.
ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΠΕΡΙΠΟΥ 30 ΧΡΟΝΙΑ, την
ακαδηµαϊκήχρονιά 1981-1982, γιατη συντριπτική πλειονότητα των
ερωτηθέντων, η απάντηση στην ερώτηση «µε ποιους τρόπους επιτυγχάνεται
ηκοινωνική άνοδοςστη σηµερινή ελληνικήκοινωνία;» ήταν«οι πανεπιστηµιακές
σπουδές»! Επρόκειτο, βέβαια, για µια πεποίθηση που «χρώσταγε» τα
οικοδοµικά υλικά του σχηµατισµού της σε εκείνη την περίοδο (και ακόµη
προγενέστερα) στην οποία, πράγµατι, η εκπαίδευση για ταλαϊκά στρώµατα
ήταν µια επένδυση για τα παιδιά τους προστατευµένη από τονπληθωρισµό
καθώς διαδραµάτιζε αποφασιστικό ρόλο στην ένταξη εκατοντάδων χιλιάδων
νέων από όλα τα κοινωνικά στρώµατα στις πολλαπλές νέες θέσεις εργασίας
που αναφύονταν κατά χιλιάδες.
Είκοσι οκτώχρόνια αργότερα,
σήµερα, το «κλειδί του παραδείσου», το Πανεπιστήµιο, που
τηνπροηγούµενηπερίοδο πρόβαλλε σαν το σκαλοπάτι που έπρεπε ν’ ανέβουν
τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών για να «αποκατασταθούν
-εξασφαλιστούν», δεν υπάρχει πια. Ακυρώνεται έτσι ένα ολόκληρο φάσµα
κοινωνικών προσδοκιών, συγκροτηµένο εδώ καιαρκετές δεκαετίες για
τηδυνατότητα εργασιακής απασχόλησης µέσα από την πρόσβαση στην
εκπαίδευση και τα διαπιστευτήριά της. Στους δύο παρακάτω πίνακες
µπορείτε να δείτε τα τµήµατα που συγκέντρωσαν τα τελευταία χρόνια τις
περισσότερες πρώτες προτιµήσεις.
go redirect pregnancy termination options i cheated on my wife now what read what to do when your wife cheated on you best spy phone apps go spy to mobile download
Σχόλια (
)
|